O nás

Když už se naše ratolesti nenechaly ošálit dětským mobilem, začaly nás zajímat možnosti využití digitálních médií v přírodě a při ekovzdělávání. Velmi rychle jsme zjistily, že toho na českém webu moc není. Vlastně vůbec nic. Rozhodly jsme se s tím něco udělat. Jedna výzkumnice vzdělávacích technologií plus druhá lektorka ekovzdělávání a výsledkem je projekt Hrajeme si chytře. Věříme totiž, že pomůže i dalším rodičům. V článcích naleznete nejen rady a doporučení, ale i závěry z aktuálních vědeckých studií o pozitivních i negativních dopadech technologií na dětský vývoj. Námi doporučované aplikace jsou prověřené praxí – všechny totiž vyzkoušely naše děti Vincent, Nicolas, Kryštof a Ester.
Naší širší misí je šířit poznatky o negativních, ale i pozitivních vlivech technologií na dětský život. Přednášíme v mateřských centrech, připravujeme program pro školní děti a vedení škol. Zde je naše nabídka, pokud máte zájem o přednášku nebo konferenční příspěvek. 
 
Hrajeme si chytře vzniklo pozvolným růstem iniciativy SMARTdudlík, během této doby o nás a naší práci mluvili nebo psali v: Ona Dnes (06/2017), MF DNES (07/2017), Žena a život (10/2017), Vlasta (04/2018), Týden (08/2018), TV Nova (08/2018)

Michaela Slussareff

Aktuálně působí na Univerzitě Karlově, kde na oboru Studia nových médií přednáší o technologiích ve vzdělávání, kulturních institucích a interakčním designu. Na Hrajeme si chytře se věnuje hlavně technologickým a edukačním tématům. Dříve působila na newyorské Parson New School of Design a v centru pro výzkum ve vzdělávání Linnaeus při univerzitě v Gothenburgu. Doktorskou práci obhájila na téma možnosti vzdělávacího využití digitálních her. Také pracovala v Madridu u herních vývojářů v Electronic Arts. Dnes také vyučuje na mezinárodních vysokých školách University of New York in Prague a Prague College.

Zdeňka Černá

Dlouhodobě se zabývá možnostmi využití digitálních médií v přírodě a při ekovzdělávání. Zejména k těmto tématům také přispívá na Hrajeme si chytře. Vystudovala ochranu a tvorbu životního prostředí, během studia se věnovala environmentální výchově a pracovala jako externí lektorka na Toulcově Dvoře, centru ekologických aktivit Sluňákov. Absolvovala půlroční stáž na Leuphana Universität v Lüneburgu a v environmentálním centru Schubz, kde se poprvé setkala s využíváním aplikací ve výchově předškolních dětí a jejich propojení s přírodním okolím. Absolvovala kurzy Respektovat a být respektován, Osobní a osobnostní rozvoj (NIDV), První pomoc u malých dětí a Zážitková pedagogika (Prázdninová škola Lipnice).