Forestry

Zaměření na: přírodovědné, zvířata

Operační systém: iOS (minimálně 6.0), Android (minimálně 4.0), Windows

Velikost:

Hodnocená verze: 2.3.3 (Android)

Cena: zdarma zkušební

Doporučený věk: 3-6

Vzdělávací hodnota: 3

Instrukce: 2

Vyváženost multimediálního obsahu: 3

Propojení s každodenním obsahem: 3.5

Kreativita: 1

Podpora: 1

Stáhnout pro:
Hrajeme si chytře je nezisková iniciativa, používáním našich linků na iTunes a Microsoft Store nám pomůžete získat malé procento z ceny aplikace. Děkujeme Vám za podporu!

Forestry zavede Vaše děti do lesa a představí jim život 17ti zvířátek – medvěda, veverky, ježka apod. V základní verzi zdarma jsou k dispozici čtyři aktivity představující život medvěda v lese. Jednoduché interaktivní prvky jsou vhodné i pro nejmenší. Aplikace je celá velice vkusně animována a podbarvena klidnými lesními zvuky. K dispozici je 8 jazyků a i když čeština schází, hru to nenarušuje, protože aktivity jsou beze slov.

Podívejte se na oficiální video:

Proces hodnocení je detailně popsán v článku Jak hodnotíme aplikace.

 

Nebojte si hrát doopravdy

Tuto aktivitu pro Vás připravil tým z Minuty z přírody, celý popis i s obrázky je zde.
Syslí rodinka
  • Nejprve si vyznačte hrací území, kam až můžete běhat. Pak si syslí rodinka (obvykle děti) rozmístí několik děr – vchodů do svých nor. Díry mohou označovat batohy, mikiny, hromada větví, kameny atd. Pak je třeba domluvit se, co bude syslí potrava. Něco, co je v místě lehce dostupné ve větším poštu – šišky, kamínky, větvičky, borůvky, maliny atd.
  • Vytvořte si zásoby na zimu: Syslí rodinka má jednoduchý úkol, vytvořit si zásoby na zimu. Proto postupně vybíhají ze svých doupátek, seberou něco k snědku a rychle se běží schovat do nejbližší nory. Syslové mají své chodby v podzemí propojené a tak se mohou děti zachránit v kterékoli noře. Zásoby (šišky, kamínky, borůvky) nechají na hromadě u batohu a pokud je bezpečno, vyběhnou znovu.
  • Ale pozor: na syslí rodinku číhá dravec (ideálně rodič nebo některé z větších dětí). Čeká na okrajích hracího pole, jakoby sedí na stromě a vyčkává, pozoruje. Pokud se rozeběhne a některé z dětí chytí, odnese si ho do svého hnízda nebo ho hned sní a dítě chvilku nehraje. Po domluveném čase se může opět do hry vrátit, např. se narodí nové mládě v nejbližší noře.
  • Naše doporučení: Pravidla si můžete upravit podle svých potřeb, místa a počtu. Není nutné hru dohrát, jde spíš o legraci a zážitek nebezpečí, které děti baví. Děti obvykle preferují být honěny, než hrát dravce, který honí. Ale i tak doporučujeme prohodit si občas role a dopřát dětem, ať si vyzkouší roli dravce. Některé si hru v kůži dravce užijí velkolepě. Mohou si vytvořit i křídla pro silnější zážitek.