Lipa Train

Zaměření na: informatické myšlení, programování

Operační systém: iOS (minimálně 7.1), Android (minimálně 4.0), Windows

Velikost:

Hodnocená verze:

Cena: placená

Doporučený věk: 3-5

Vzdělávací hodnota: 4

Instrukce: 4

Vyváženost multimediálního obsahu: 3.5

Propojení s každodenním obsahem: 3

Kreativita: 1

Podpora: 5

Stáhnout pro:
Hrajeme si chytře je nezisková iniciativa, používáním našich linků na iTunes a Microsoft Store nám pomůžete získat malé procento z ceny aplikace. Děkujeme Vám za podporu!

Lipa Train, jednoduše milá aplikace, ve které přehazujete výhybky na dráze vláčku tak, aby nasbíral předměty v daném pořadí. Při této aktivitě dítě procvičuje postřeh, musí logicky plánovat, předvídat pohyb vlaku a to vše v mírném časovém presu (nastavitelné jsou dvě rychlosti jízdy). V případě, že se vám podaří „naložit“ náklad, aplikace řekne nahlas, co za předmět jste naložili. Takový design by se velice dobře hodil pro malé děti, které si rozvíjejí slovní zásobu, avšak Lipa Train je svou interaktivitou určena pro děti starší  (alespoň 3 nebo 4 roky). V tomto případě je dobré využít aplikaci k procvičení cizojazyčné slovní zásoby – k dispozici je celkem 14 jazyků.

Jedinou nevýhodou aplikace je její vcelku rychlý editing, který může při delším hraní vést k nežádoucí (pře)stimulaci dětského mozečku.

Lipa Learning je českou společností s obrovským portfoliem kvalitních aplikací a dobře se stará o to, aby měli rodiče dostatek informací ke kvalitnímu využití technologie. V rodičovské sekci tak lze mj. nastavit délku hraní, a tak aplikace vaše dítko sama zastaví po vámi nastaveném limitu. 

Proces hodnocení je detailně popsán v článku Jak hodnotíme aplikace.

 

Nebojte si hrát doopravdy

Šipkovaná
  • Období: Po celý rok
  • Věk dětí: 4 roky a výš
  • Počet dětí: 1
  • Nechte dítě, aby samo vytvořilo značenou stezku pro vás nebo pro ostatní děti. Stezku bude značit jednoduchými symboly, které budou mít předem známý smysl. Například šipka doprava, znamená odboč doprava. Symbol šipek do všech stran, znamená, že v místě je potřeba splnit úkol. Symboly volte dle stáří dítěte. K výrobě symbolů použijte klacky a větve, kamínky a nebo si pomozte obyčejnou křídou.
Další varianta
  • Připravte si předem kartičky z různými symboly (spirála, čtverec, kruh a podobně). Děti mají za úkol hledat ve svém okolí či během výletu dané symboly. Díky této aktivitě velmi rychle zjistí, že se některé tvary v přírodě opakují, ačkoli to není na první pohled znát. Třeba hlemýždí ulita má krásnou spirálu, konec klacku je krásným kruhem, když se správně otočí. Podpořte děti v tom, ať hledají